آموزش معلم
کیفیت تدریس معلمان زبان انگلیسی: آیا سابقه تدریس اهمیت دارد؟

مهری جلالی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 161-186

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.69127.720

چکیده
  کیفیت تدریس بعنوان هدف اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در دستاوردهای دانش آموزان ایفا می کند. تاکنون، نظام تربیت معلم شاهد اصلاحات گسترده ای بمنظور بهبود این کیفیت بوده است بدون آنکه نشانه ی مشهودی وجود داشته باشد که نشان دهد معلمان باتجربه از معلمان مبتدی توانمندتر هستند. مطالعه ی حاضر کوشیده است بررسی کند آیا سابقه تدریس می تواند تفاوت ...  بیشتر

زبانشناسی کاربردی
ایجاد و ارزیابی توانش بین فرهنگی از طریق مصاحبه های بوم شناختی در بافت بومی تربیت معلم ایران

مهری جلالی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 119-144

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.63670.636

چکیده
  اگرچه در مطالعات علمی اخیر به طور فزاینده ای به اهمیت آموزش توانش بین فرهنگی پرداخته شده است، رویکردهای بومی محور در این زمینه نیاز به پژوهشهای بیشتر دارند. هدف از مطالعه حاضر پرداختن به این مهم از دیدگاه بافت بومی جهت ایجاد و ارزیابی توانش بین فرهنگی از طریق روشهای کمی و کیفی است. بدین منظور، از شصت و دو دانشجو معلم آموزش زبان انگلیسی ...  بیشتر